fbpx

Webbanner laten maken

Webbanner laten maken2021-01-27T16:29:41+00:00
Webbanners ontwerp

Webbanners laten maken voor uw campagnes

Wilt u online adverteren met bannering?

Wilt u graag een actie op uw website laten draaien om zo meer leads te genereren of conversies te realiseren? En wilt hiermee online adverteren? Dan kunt u in het verlengde van uw advertentie campagne een bannerset laten ontwerpen om deze op diverse platformen te laten verschijnen. Deze banners dienen dan goed ontworpen te worden met aantrekkelijk tekst en beeld zodat erop geklikt wordt. Rickid ontwerpt ze in alle soorten en maten, bewegend en stilstaand. Laat Rickid uw bewegende HTML5, animated gifs of stilstaande JPG banners maken! Rickid is namelijk gespecialiseerd in het ontwerpen van actiebannering in de vorm van banners, advertenties en linking. Tevens kunt u Rickid inzetten voor de opmaak van de bijbehorende actiepagina’s.

Diverse advertentieplatformen

Een bannerset nodig voor Google Ads, Doubleclick, Display & Video 360, Adform, Weborama, Sizmek of Mediahuis(TMG)? Rickid is bekend met de voorwaarden en restricties van deze advertentieplatformen. Rickid zorgt dan ook dat de bannerset aan alle eisen van het advertentieplatform voldoet.

Laat uw bannerset ontwerpen door Rickid.

Rickidlogo-alt-24012021-webbanners_specialist_rickidwebdesign
  • Spoedleveringen ook mogelijk

  • IAB Banner standaarden
  • Maatwerk ontwerp met interactieve elementen of animaties
  • Geschikt voor alle advertentieplatformen waaronder Google Display
  • Affiliate Marketing netwerk (bijv. Tradetracker of Daisycon)
  • Conversiegericht banner ontwerp voor hoge klikratios (CTR)
  • Ervaring met verschillende platformen (Google Ads, Weborama, Doubleclick etc.)
  • Banners in alle formaten geschikt ook voor mobiel
  • 13+ jaar Webdesign kennis in huis

HTML 5 Banners
HTML5_banner-logo_rickidwebdesign

HTML5 Banners

HTML5 banners zijn geanimeerde banners en worden het meest ingezet voor bannering campagnes. Dit komt doordat de er een veelheid aan opties zijn om mooie animaties te creëren die uw campagne boodschap duidelijk en effectief kunt overdragen. Het is net een soort filmpje dat wordt afgespeeld omdat de afbeeldingen en teksten volgens een tijdlijn geanimeerd kunnen worden. Afbeeldingen vloeien daarom soepel in beeld, waarna vloeiend de teksten en CTA-knop kort na elkaar zichtbaar worden. Door het gebruik van de juiste beelden en pakkende teksten, verleid uw potentiële klanten om uw website te bezoeken. Dit biedt dan ook heel veel mogelijkheden en voordelen ten opzichte van traditionele banners. De dynamische elementen in de banner vallen meer op en zorgen voor een hogere clickratio dus voor meer bereik. Ze zijn dan ook uitermate geschikt voor verschillende soorten Display Netwerken zoals het GDN (Google Display Network) vaak beter bekend als Google Ads. Klik hier voor de complete lijst met alle beschikbare formaten die ingezet kunnen worden binnen Google Ads (AdWords GDN).

Andere Display netwerken zijn: Sizmek, Tradetracker, Weborama, AdForm, Platform161, AdNexus, Trafficbuilders, AdCrowd etc. Rickid werkt al jaren nauw samenwerken met deze partijen en daaarom bent u altijd gegarandeerd van een goed werkende banner die zonder problemen in één keer upload.

HTML5 banners kunnen ook worden geleverd met clicktag, zodat u de banners direct kunt uploaden en uw de campagne snel live kunt hebben. De bannerformaten waaruit gekozen kan worden per netwerk afhankelijk, maar alle netwerken werken in ieder geval met het internationale standaarden.

Animated GIF banners
Animated_gifs_rickidwebdesign

Antimated GIF Banners

Bij dit bestandsformaat is het mogelijk om verschillende beelden na elkaar te laten zien. Zo kunnen verschillende producten na elkaar te zien zijn, met vervolgens een tekst en een CTA-knop met link naar de actiepagina. Geanimeerde GIF banners zijn beperkt tot 256 kleuren, niet interactief en hebben weinig compressie bij fotomateriaal. De Animated Gif banners worden vaak bij Affiliate netwerken gebruikt. Ze zijn namelijk niet zo ‘zwaar’ in bestandsgrootte maar wel iets lager in kwaliteit.

Static JPG banners
Static_JPG_banner_logo_rickidwebdesign

Static JPG Banners

Een Static JPG banner is niets anders dan een afbeelding of plaatje en kent diverse compressiemogelijkheden. Hoe hoger de compressie van de banner, des te kleiner het bestand en des te geringer de beeldkwaliteit. Kwaliteitsverlies van JPG valt niet veel op bij foto’s, maar wel bij bijvoorbeeld grafieken, lijnen of letters. Hoe kleiner het bestand van de banner, hoe sneller de banner het laadt. Uiteraard is het mogelijk om de banner specifiek te ontwerpen naar uw campagne en huisstijl. Qua kwaliteit zal een JPG banners niet slechter zijn dan de HTML5 en GIF uitvoeringen.

XML banners
XML_banner_logo_rickidwebdesign

XML Banners

Bij XML banners wordt de content (tekst en beeld) dynamisch geladen vanuit een externe feed. Deze feed dient vooraf geüpload te zijn in het advertentienetwerk waar de banners worden uitgezet, bijvoorbeeld Google Ads of Adform. Dit is erg populair bij webshops, omdat deze zo zelf kunnen bepalen welke producten er in de banner getoond worden. Dit krijgt u voorelkaar door simpelweg de feed aan te passen. Ook is het mogelijk om enkel producten te tonen op basis van eerder bezochte webpagina’s van de webshop. XML banners leveren veelal meer conversies op dan een standaard banner.

Google ads Banners

Google Ads banner is perfect om te gebruiken voor uw display campagne

Google Ads Banners

Google Ads banners zijn perfect om te gebruiken voor uw display campagne. De bannerset kan bestaan uit zowel HTML5 banners als Static JPG banners in verschillende formaten. HTML5 banners zijn momenteel de meest gebruikte Google Ads Banners. Rickid levert in vijf werkdagen een perfect werkende bannerset in de meest gebruikte formaten in Google Ads.

Google-Display_ads-platform_rickidwebdesign

Google Display Netwerk

De Google Ads Banners kunt u plaatsen en publiceren in het Google Display Netwerk die ook wel afgekort GDN genoemd wordt. Het GDN is een optie in het Google Ads systeem. Hiermee kunt u mensen bereiken met uw banner campagne terwijl ze op hun favoriete websites browsen, een YouTube-video aan een vriend laten zien, hun Gmail-account checken of mobiele apparaten en apps gebruiken. Dit zijn vaak websites die zich hebben aangesloten bij het Google display netwerk. Het wordt veel ingezet om meer bezoekers naar de website te trekken en merkbekendheid te genereren. Wanneer u de advertentie heeft geplaatst kunt u de HTML5 of JPG banners automatisch plaatsen op websites die gerelateerd zijn aan de inhoud van uw website. Het GDN maakt het u gemakkelijk om de juiste doelgroep te vinden. Met de targetingopties kunt u uw boodschap op de juiste plaats en het juiste moment strategisch weergeven aan potentiële klanten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om uw banner te verrijken met product of diensten uw potentiële klant wel heeft bekeken, maar nog niet heeft aangekocht. Dit is dan ook dé manier om bezoekers alsnog over te halen tot het aankopen van uw product/dienst en daarmee het conversiepercentage van uw website/shop aanzienlijk te verhogen.

Remarketing-infographic_rickidwebdesign

Google Ads Re-marketing

Het doel van een Google Ads Re-marketing Campagne is om bezoekers die al eerder uw website hebben bezocht, een dienst hebben bezocht of een bepaald product hebben bekeken in uw webshop te vangen met een advertentie over uw bedrijf, diensten of het bekeken product. Dit vangen wordt gerealiseerd door de zogenaamde ‘cookies’. Deze verzamelen de benodigde informatie van de bezoekers van uw website of webshop. Vervolgens als deze bezoekers niet meer op uw website worden uw advertenties getoond aan hun terwijl ze websites bezoeken die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Een krachtig middel om potentiële klanten die nog geen aankoop hebben gedaan, alsnog over te halen dit wel te doen.

Display platformen

Advertentie publishing platformen waarmee Rickid werkt

Rich Media & Social Media banners

Inzet van Rich Media en Social media banners voor uw campagnes

Rich Media Banners inzetten voor uw campagnes

Rich media is een term die wordt gebruikt om een advertentie op een webpagina te omschrijven die gebruik maakt van geavanceerde technologie. Rich Media zijn advertenties die zich onderscheiden door het gebruik van grote formaten en creatieve geavanceerde features zoals video, audio, toevoegen mouse-over elementen en interactiemogelijkheden zoals een korte game/quiz. Door deze vorm van bannering zal de gebruiker sneller te verleid worden tot interactie en engagement. Rich Media banners hebben een veelheid aan andere namen zoals een Billboard, Interscroller, APTO (home page takeover), HPTO, Superheader, Radical, FloorAd, Swipe Cubes en Videobanners.

Door het inzetten van rich media komen de campagnes van uw bedrijf beter tot uiting, wat resulteert in goede branding en vaak een hoge clickratio voor de betreffende campagne. 1 Kanttekening: Rich Media banners kunnen als frusterend worden ervaren doordat de banners het scherm overnemen en lastig weg te klikken zijn.

Social Media Banners

Als u op Social Media kanalen wilt u adverteren zijn er verschillende mogelijkheden. U kunt namelijk adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Social Media Ad is meer dan alleen een afbeelding plaatsen. U vertelt een verhaal en de afbeeldingen en/of video moeten aansluiten op het verhaal. U kunt ook uw bannercampagne combineren met Social Media Ads. Vraag naar de mogelijkheden en Rickid kijkt wat voor uw online campagne de beste strategie is. De meest gebruikte advertenties voor Social Media zijn:

  • Facebook/Instagram/Linked Ad
  • Facebook/Instagram Instant Experience
  • Facebook/Instagram Carrousel
  • Facebook/Instagram Video Ad
  • YouTube Videoadvertentie
Bannerformaten

Meest voorkomende banners formaten

Dit zijn de meest voorkomende en gebruikte standaardformaten voor banneradvertenties:

DimensieNaam
250 x 250Square
200 x 200Small Square
468 x 60Banner
728 x 90Leaderboard
300 x 250Inline Rectangle
336 x 280Large Rectangle
120 x 600Skyscraper
160 x 600Wide Skyscraper
300 x 600Half-Page Ad
300 x 250Medium rectangle
970 x 90Large Leaderboard
300 x 600Half page or large skyscraper
320 x 50Mobile leaderboard
Medium rectangle (300 × 250)
HTML5_banner-logo_rickidwebdesign

Medium rectangle (advertentieformaat 300 × 250)

Dit type bannerformaat is compact en neemt niet te veel ruimte in op een webpagina. Het presteert goed wanneer het is ingesloten in tekstinhoud of wanneer het aan het einde van een artikel wordt geplaatst. Omdat het compacte formaat gemakkelijk kan worden getoond geven adverteerders hier in de meeste gevallen de voorkeur aan. Tegelijkertijd is het een goede optie als u net begint met display-advertenties.

Leaderboard (728×90)
Animated_gifs_rickidwebdesign

Leaderboard (728×90 advertentie formaat)

Dit type banneradvertentie wordt zo genoemd omdat deze meestal bovenaan een webpagina wordt geplaatst. Als u uw advertentie aan zoveel mogelijk mensen wilt laten zien, dan is dit een goede optie om te overwegen. Omdat u meer advertentievoorraad krijgt, kunt u uw inkomsten verhogen wanneer tekst- en beeldadvertenties zijn ingeschakeld. Google adviseert om dit banneradvertentieformaat op forumsites te gebruiken.

Half page of large skyscraper (300×600)
Static_JPG_banner_logo_rickidwebdesign

Half page or large skyscraper (300×600)

Ondanks zijn naam beslaat de grootte van dit type banneradvertentie niet de helft van een pagina. Het neemt echter de meeste ruimte in beslag in vergelijking met de grote bannerformaten. Dit betekent dat je als adverteerder veel meer bewegingsvrijheid hebt om uw boodschap te laten opvallen. Maar dit komt met de druk om verbluffende beelden te maken die mensen aantrekken en op uw banneradvertentie laten klikken.

Prijzen banners

Prijzen van webbanners

De prijzen van een bannerset varieert sterk. Zo hangt het er van af wat voor een soort banner en hoeveel formaten u wilt hebben. Uitgaande van een geanimeerde HTML5 bannerset liggen de kosten tussen de € 250,- en € 450,- afhankelijk van het aantal formaten dat u wilt en de correctie rondes. Hieronder een 3 tal voorbeelden van prijzen voor JPG, HTML5 en GIF banners.

JPG Bannerset

5 formaten
Aanlevertijd: 5 werkdagen
100,- ex BTW
  • 5 formaten uit dezelfe campagne
  • 3 revisierondes
  • Plaatsing Platform : In overleg
  • Keuze uit diverse formaten
  • 1 vaste vormgeving
  • Levertijd: 5 werkdagen

HTML5

Bannerset
5 geanimeerde formaten
250,- ex. BTW
  • 5 Formaten uit 1 campagne
  • 3 revisierondes
  • Keuze uit diverse formaten
  • Plaatsing in Platform: In overleg
  • 1 vaste vormgeving
  • Levertijd: 5 werkdagen
Meest
gekozen

GIF Bannerset

5 formaten
Aanlevertijd: 5 werkdagen
150,- ex. BTW
  • 5 Formaten uit 1 campagne
  • 3 revisierondes
  • Keuze uit diverse formaten
  • Plaatsing Platform: In overleg
  • 1 vaste vormgeving
  • Levertijd: 5 werkdagen

Dit zijn de prijzen voor 5 formaten banners, uiteraard is het natuurlijk ook mogelijk om meer of minder formaten te bestellen. Ga hiervoor naar de webbanners offerte pagina een vraag de prijs direct aan. Een terugkoppeling volgt snel. Wilt u een Rich Media banner kunt u ook het offerte formulier invullen.

Bijbehorende marketing diensten

Aanvullende marketing diensten van Rickid

Rickid is een betrouwbare allround freelance online specialist en is gevestigd in Amsterdam. Rickid helpt bedrijven (groot en klein) en startups onder andere met diverse marketing diensten zoals

Laar Rickid ook uw actiepages ontwerpen

Rickid ontwerpt niet alleen webbanners maar kan tevens ook uw actiepages ontwerpen en uitzetten.

Email marketing door Rickid

Een E-mail campagne opzetten door regelmatig een nieuwsbrief te sturen naar uw klantenbestand. Zo betrekt u uw doelgroep bij uw bedrijf of organisatie.

Zoekmachine optimalisatie door Rickid

Hogere organische posities verkrijgen in Google? Rickid past effectieve Google zoekmachine optimalisatie toe voor uw website zodat u meer bezoekers naar u website krijgt.

Adverteren op SOCIAL MEDIA 

Snel website conversies ,leads, likes of verkeer genereren door op social media platformen zoals Facebook, Instagram of LinkedIn met campagnes die converteren.

Ook laat Rickid webdesign zich inhuren door bedrijven om voor derden te werken. Bent u opzoekt naar een allround professionele webdesigner, een SEO specialist of een grafisch vormgever voor een kort- of langlopende opdracht. Neem contact op

Faq’s

Veel gestelde vragen over webbanners

Wat zijn de meest populaire bannerformaten?2021-01-26T10:56:44+00:00

Banners zijn er in allerlei formaten. Om de gewenste resultaten te bereiken met uw campagne, is het belangrijk om goede advertentieformaten uit te kiezen. Er een aantal formaten die het meest ingezet worden. De meest populaire bannerformaten zijn:

120×600 – skyscraper
160×600 – large skyscraper
300×600 – wide skyscraper
300×250 – rectangle
336×280 – large rectangle
200×200 – small square
250×250 – square
468×60 – banner
728×90 – leaderboard
970×250 – billboard
320×50 – leaderboard mobile banner
320×100 – large mobile banner
320×480 – full screen interstitial

Wat zijn IAB bannerstandaarden?2021-01-26T10:53:13+00:00

IAB is een afkorting van Interactive Advertising Bureau. Dit is de brancheorganisatie voor digitale advertenties en marketing. Zij zetten de standaarden neer voor o.a. de afmetingen van display banners. Een IAB bannerset is een bannerset dat bestaat uit 5, 6 of 7 banners in één van de onderstaande formaten:

300×250 – rectangle
336×280 – large rectangle
120×600 – skyscraper
300×600 – wide skyscraper
160×600 – large skyscraper
728×90 – leaderboard
970×250 – billboard
468×60 – banner
320×50 – leaderboard mobile

 

Krijg ik garantie op mijn Webbanners?2021-01-24T20:54:45+00:00

Ja zeker, op de technische werking van HTML5 banner krijgt u garantie. Een Google Ads banner wordt als test geüpload naar het Google Display Network.

Ik heb de HTML5 banners met spoed nodig. Is dat mogelijk?2021-01-26T10:58:49+00:00

Dat is in de meeste gevallen zeer zeker mogelijk, dit ligt aan aanleverdatum en de agenda. Als standaard levertijd van een banners set hanteert Rickid vijf werkdagen. Sneller is mogelijk en daar rekent Rickid spoedtarief voor.

Wat zijn de meest voorkomende html5 banner formaten?2021-01-24T20:48:58+00:00

HTML5 banners met het bannerformaat van 300 x 250 heeft een marktaandeel van 38%. De mobiele banner met het bannerformaat van 320×50 staat op een tweede plek met 27,7% marktaandeel. Het Leaderboard 728×90 staat op een derde plek met 12,1% marktaandeel.

Waar kan ik de webbanners van mijn campagne allemaal plaatsen?2021-01-24T20:43:44+00:00

Er zijn veel manieren om advertenties in te zetten om deze te publiceren. U kunt kiezen voor vele netwerken en platformen die er zijn zoals Google Ads, Facebook of een affiliate netwerk zoals Daisycon. Deze zorgen allemaal voor doelgroepgerichte plaatsingen, welke goed meetbaar zijn. Rich Media banners worden vaak niet via een platform geplaatst, maar juist direct via een ingekochte advertentieruimte op een specifieke website.

Kan ik ook een Photoshop bestand aanleveren voor mijn campagne?2021-01-24T20:39:35+00:00

Ja dat is zeker ook mogelijk. Graag inclusief alle layers zoals texten, CTA en afbeeldingen van het hestand in psd format

Wat dient u precies aan te leveren voor uw campagne?2021-01-24T20:37:11+00:00

Een goede samenwerking is de basis van een succesvolle campagne, daarom is uw input hierbij erg belangrijk. Lever daarom zoveel mogelijk veel input aan voor uw banner. Wat Rickid in iedergval nodig heeft zal ook worden gecommuniceerd met u.

Welke bannerformaten zijn nodig voor mijn campagne?2021-01-24T20:35:13+00:00

De formaten die nodig zijn zijn afhankelijk van op welk platform de banners of video’s ingezet gaan worden. Kiest u bijvoorbeeld voor Google Ads (Google Display Network) of voor een affiliate netwerk zoals Daisycon. Elk netwerk heeft zijn eisen met formaten en aanleverinstructies. Rickid kunt u hier over informeren. Tip! Met een een uitgebreidere variatie aan formaten zorgt u ervoor dat het bereik van de campagne groter is.

En overtuigd?

Jouw Bannerset of actiepagina door Rickid webdesign?

Heeft Rickid u overtuigd? Uw bannerset laten maken doet bij Rickid! Mag Rickid u een voorstel sturen? Geheel vrijblijvend uiteraard, u zit nergens aan vast. Mail ons uw wensen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Liever persoonlijk contact per telefoon of Whatsapp? Prima geen probleem!

Rickid_offerte-ontvangen_get_quote_640px (1)
Ga naar de bovenkant