Webbanners ontwerp
Webbanners laten maken voor uw campagnes
Wilt u online adverteren met bannering?
Wilt u graag een actie op uw website laten draaien om zo meer leads te genereren of conversies te realiseren? En wilt hiermee online adverteren? Dan kunt u in het verlengde van uw advertentie campagne een bannerset laten ontwerpen om deze op diverse platformen te laten verschijnen. Deze banners dienen dan goed ontworpen te worden met aantrekkelijk tekst en beeld zodat erop geklikt wordt. Rickid ontwerpt ze in alle soorten en maten, bewegend en stilstaand. Laat Rickid uw bewegende HTML5, animated gifs of stilstaande JPG banners maken! Rickid is namelijk gespecialiseerd in het ontwerpen van actiebannering in de vorm van banners, advertenties en linking. Tevens kunt u Rickid inzetten voor de opmaak van de bijbehorende actiepagina’s.
Diverse advertentieplatformen
Een bannerset nodig voor Google Ads, Doubleclick, Display & Video 360, Adform, Weborama, Sizmek of Mediahuis(TMG)? Rickid is bekend met de voorwaarden en restricties van deze advertentieplatformen. Rickid zorgt dan ook dat de bannerset aan alle eisen van het advertentieplatform voldoet.
Laat uw bannerset ontwerpen door Rickid.


HTML5 Banners
HTML5 banners zijn geanimeerde banners en worden het meest ingezet voor bannering campagnes. Dit komt doordat de er een veelheid aan opties zijn om mooie animaties te creëren die uw campagne boodschap duidelijk en effectief kunt overdragen. Het is net een soort filmpje dat wordt afgespeeld omdat de afbeeldingen en teksten volgens een tijdlijn geanimeerd kunnen worden. Afbeeldingen vloeien daarom soepel in beeld, waarna vloeiend de teksten en CTA-knop kort na elkaar zichtbaar worden. Door het gebruik van de juiste beelden en pakkende teksten, verleid uw potentiële klanten om uw website te bezoeken. Dit biedt dan ook heel veel mogelijkheden en voordelen ten opzichte van traditionele banners. De dynamische elementen in de banner vallen meer op en zorgen voor een hogere clickratio dus voor meer bereik. Ze zijn dan ook uitermate geschikt voor verschillende soorten Display Netwerken zoals het GDN (Google Display Network) vaak beter bekend als Google Ads. Klik hier voor de complete lijst met alle beschikbare formaten die ingezet kunnen worden binnen Google Ads (AdWords GDN).
Andere Display netwerken zijn: Sizmek, Tradetracker, Weborama, AdForm, Platform161, AdNexus, Trafficbuilders, AdCrowd etc. Rickid werkt al jaren nauw samenwerken met deze partijen en daaarom bent u altijd gegarandeerd van een goed werkende banner die zonder problemen in één keer upload.
HTML5 banners kunnen ook worden geleverd met clicktag, zodat u de banners direct kunt uploaden en uw de campagne snel live kunt hebben. De bannerformaten waaruit gekozen kan worden per netwerk afhankelijk, maar alle netwerken werken in ieder geval met het internationale standaarden.

Antimated GIF Banners
Bij dit bestandsformaat is het mogelijk om verschillende beelden na elkaar te laten zien. Zo kunnen verschillende producten na elkaar te zien zijn, met vervolgens een tekst en een CTA-knop met link naar de actiepagina. Geanimeerde GIF banners zijn beperkt tot 256 kleuren, niet interactief en hebben weinig compressie bij fotomateriaal. De Animated Gif banners worden vaak bij Affiliate netwerken gebruikt. Ze zijn namelijk niet zo ‘zwaar’ in bestandsgrootte maar wel iets lager in kwaliteit.

Static JPG Banners
Een Static JPG banner is niets anders dan een afbeelding of plaatje en kent diverse compressiemogelijkheden. Hoe hoger de compressie van de banner, des te kleiner het bestand en des te geringer de beeldkwaliteit. Kwaliteitsverlies van JPG valt niet veel op bij foto’s, maar wel bij bijvoorbeeld grafieken, lijnen of letters. Hoe kleiner het bestand van de banner, hoe sneller de banner het laadt. Uiteraard is het mogelijk om de banner specifiek te ontwerpen naar uw campagne en huisstijl. Qua kwaliteit zal een JPG banners niet slechter zijn dan de HTML5 en GIF uitvoeringen.

XML Banners
Bij XML banners wordt de content (tekst en beeld) dynamisch geladen vanuit een externe feed. Deze feed dient vooraf geüpload te zijn in het advertentienetwerk waar de banners worden uitgezet, bijvoorbeeld Google Ads of Adform. Dit is erg populair bij webshops, omdat deze zo zelf kunnen bepalen welke producten er in de banner getoond worden. Dit krijgt u voorelkaar door simpelweg de feed aan te passen. Ook is het mogelijk om enkel producten te tonen op basis van eerder bezochte webpagina’s van de webshop. XML banners leveren veelal meer conversies op dan een standaard banner.
Google ads Banners
Google Ads banner is perfect om te gebruiken voor uw display campagne
Google Ads Banners
Google Ads banners zijn perfect om te gebruiken voor uw display campagne. De bannerset kan bestaan uit zowel HTML5 banners als Static JPG banners in verschillende formaten. HTML5 banners zijn momenteel de meest gebruikte Google Ads Banners. Rickid levert in vijf werkdagen een perfect werkende bannerset in de meest gebruikte formaten in Google Ads.

Google Display Netwerk
De Google Ads Banners kunt u plaatsen en publiceren in het Google Display Netwerk die ook wel afgekort GDN genoemd wordt. Het GDN is een optie in het Google Ads systeem. Hiermee kunt u mensen bereiken met uw banner campagne terwijl ze op hun favoriete websites browsen, een YouTube-video aan een vriend laten zien, hun Gmail-account checken of mobiele apparaten en apps gebruiken. Dit zijn vaak websites die zich hebben aangesloten bij het Google display netwerk. Het wordt veel ingezet om meer bezoekers naar de website te trekken en merkbekendheid te genereren. Wanneer u de advertentie heeft geplaatst kunt u de HTML5 of JPG banners automatisch plaatsen op websites die gerelateerd zijn aan de inhoud van uw website. Het GDN maakt het u gemakkelijk om de juiste doelgroep te vinden. Met de targetingopties kunt u uw boodschap op de juiste plaats en het juiste moment strategisch weergeven aan potentiële klanten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om uw banner te verrijken met product of diensten uw potentiële klant wel heeft bekeken, maar nog niet heeft aangekocht. Dit is dan ook dé manier om bezoekers alsnog over te halen tot het aankopen van uw product/dienst en daarmee het conversiepercentage van uw website/shop aanzienlijk te verhogen.

Google Ads Re-marketing
Het doel van een Google Ads Re-marketing Campagne is om bezoekers die al eerder uw website hebben bezocht, een dienst hebben bezocht of een bepaald product hebben bekeken in uw webshop te vangen met een advertentie over uw bedrijf, diensten of het bekeken product. Dit vangen wordt gerealiseerd door de zogenaamde ‘cookies’. Deze verzamelen de benodigde informatie van de bezoekers van uw website of webshop. Vervolgens als deze bezoekers niet meer op uw website worden uw advertenties getoond aan hun terwijl ze websites bezoeken die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Een krachtig middel om potentiële klanten die nog geen aankoop hebben gedaan, alsnog over te halen dit wel te doen.
Display platformen
Advertentie publishing platformen waarmee Rickid werkt
Rich Media & Social Media banners
Inzet van Rich Media en Social media banners voor uw campagnes
Rich Media Banners inzetten voor uw campagnes
Rich media is een term die wordt gebruikt om een advertentie op een webpagina te omschrijven die gebruik maakt van geavanceerde technologie. Rich Media zijn advertenties die zich onderscheiden door het gebruik van grote formaten en creatieve geavanceerde features zoals video, audio, toevoegen mouse-over elementen en interactiemogelijkheden zoals een korte game/quiz. Door deze vorm van bannering zal de gebruiker sneller te verleid worden tot interactie en engagement. Rich Media banners hebben een veelheid aan andere namen zoals een Billboard, Interscroller, APTO (home page takeover), HPTO, Superheader, Radical, FloorAd, Swipe Cubes en Videobanners.
Door het inzetten van rich media komen de campagnes van uw bedrijf beter tot uiting, wat resulteert in goede branding en vaak een hoge clickratio voor de betreffende campagne. 1 Kanttekening: Rich Media banners kunnen als frusterend worden ervaren doordat de banners het scherm overnemen en lastig weg te klikken zijn.
Social Media Banners
Als u op Social Media kanalen wilt u adverteren zijn er verschillende mogelijkheden. U kunt namelijk adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Social Media Ad is meer dan alleen een afbeelding plaatsen. U vertelt een verhaal en de afbeeldingen en/of video moeten aansluiten op het verhaal. U kunt ook uw bannercampagne combineren met Social Media Ads. Vraag naar de mogelijkheden en Rickid kijkt wat voor uw online campagne de beste strategie is. De meest gebruikte advertenties voor Social Media zijn:
- Facebook/Instagram/Linked Ad
- Facebook/Instagram Instant Experience
- Facebook/Instagram Carrousel
- Facebook/Instagram Video Ad
- YouTube Videoadvertentie
Bannerformaten
Meest voorkomende banners formaten
Dit zijn de meest voorkomende en gebruikte standaardformaten voor banneradvertenties:
Dimensie | Naam |
---|---|
250 x 250 | Square |
200 x 200 | Small Square |
468 x 60 | Banner |
728 x 90 | Leaderboard |
300 x 250 | Inline Rectangle |
336 x 280 | Large Rectangle |
120 x 600 | Skyscraper |
160 x 600 | Wide Skyscraper |
300 x 600 | Half-Page Ad |
300 x 250 | Medium rectangle |
970 x 90 | Large Leaderboard |
300 x 600 | Half page or large skyscraper |
320 x 50 | Mobile leaderboard |

Medium rectangle (advertentieformaat 300 × 250)
Dit type bannerformaat is compact en neemt niet te veel ruimte in op een webpagina. Het presteert goed wanneer het is ingesloten in tekstinhoud of wanneer het aan het einde van een artikel wordt geplaatst. Omdat het compacte formaat gemakkelijk kan worden getoond geven adverteerders hier in de meeste gevallen de voorkeur aan. Tegelijkertijd is het een goede optie als u net begint met display-advertenties.

Leaderboard (728×90 advertentie formaat)
Dit type banneradvertentie wordt zo genoemd omdat deze meestal bovenaan een webpagina wordt geplaatst. Als u uw advertentie aan zoveel mogelijk mensen wilt laten zien, dan is dit een goede optie om te overwegen. Omdat u meer advertentievoorraad krijgt, kunt u uw inkomsten verhogen wanneer tekst- en beeldadvertenties zijn ingeschakeld. Google adviseert om dit banneradvertentieformaat op forumsites te gebruiken.

Half page or large skyscraper (300×600)
Ondanks zijn naam beslaat de grootte van dit type banneradvertentie niet de helft van een pagina. Het neemt echter de meeste ruimte in beslag in vergelijking met de grote bannerformaten. Dit betekent dat je als adverteerder veel meer bewegingsvrijheid hebt om uw boodschap te laten opvallen. Maar dit komt met de druk om verbluffende beelden te maken die mensen aantrekken en op uw banneradvertentie laten klikken.
Prijzen banners
Prijzen van webbanners
De prijzen van een bannerset varieert sterk. Zo hangt het er van af wat voor een soort banner en hoeveel formaten u wilt hebben. Uitgaande van een geanimeerde HTML5 bannerset liggen de kosten tussen de € 250,- en € 450,- afhankelijk van het aantal formaten dat u wilt en de correctie rondes. Hieronder een 3 tal voorbeelden van prijzen voor JPG, HTML5 en GIF banners.
Dit zijn de prijzen voor 5 formaten banners, uiteraard is het natuurlijk ook mogelijk om meer of minder formaten te bestellen. Ga hiervoor naar de webbanners offerte pagina een vraag de prijs direct aan. Een terugkoppeling volgt snel. Wilt u een Rich Media banner kunt u ook het offerte formulier invullen.
Bijbehorende marketing diensten
Aanvullende marketing diensten van Rickid
Rickid is een betrouwbare allround freelance online specialist en is gevestigd in Amsterdam. Rickid helpt bedrijven (groot en klein) en startups onder andere met diverse marketing diensten zoals
Ook laat Rickid webdesign zich inhuren door bedrijven om voor derden te werken. Bent u opzoekt naar een allround professionele webdesigner, een SEO specialist of een grafisch vormgever voor een kort- of langlopende opdracht. Neem contact op
Faq’s
Veel gestelde vragen over webbanners
En overtuigd?
Jouw Bannerset of actiepagina door Rickid webdesign?
Heeft Rickid u overtuigd? Uw bannerset laten maken doet bij Rickid! Mag Rickid u een voorstel sturen? Geheel vrijblijvend uiteraard, u zit nergens aan vast. Mail ons uw wensen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Liever persoonlijk contact per telefoon of Whatsapp? Prima geen probleem!
